تخصص آشپزی و معایب آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


ممکن است تصمیم بگیرید که سرآشپز شوید زیرا عاشق آشپزی و لذت بردن از غذاهای جدید در آشپزخانه هستید. با تمرین در خانه، کار در مشاغل رستوران و دریافت بازخورد از دیگران، می توانید مهارت های آشپزی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک سرآشپز موفق را توسعه دهید. در این مقاله پارت نیوز قصد داریم در مورد کارهای آشپزی با شما صحبت کنیم:

آشپز کیست؟

آشپز شخصی است که برای مشاغل فعال در صنایع غذایی مانند رستوران ها غذا تهیه می کند. یک آشپز گاهی اوقات آشپز نامیده می شود. با این حال، در دنیای آشپزی، این دو متفاوت هستند.

مسئولیت آشپزها شامل تهیه غذا، مدیریت آشپزخانه و کمک به آشپزها است. در رستوران های بزرگ به سرآشپزها عنوانی داده می شود. مثلا آشپزی گوشت، سرخ کردنی و پختن سس.

دستیار آشپز کیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، دستیار آشپز به سرآشپزها در تهیه غذا کمک می کند. دستیار آشپز مواد لازم برای تهیه غذا را آماده می کند.

برای سرآشپز شدن به چه رشته ای نیاز دارید؟

خیلی ها به صورت تجربی وارد حرفه آشپزی می شوند اما اگر می خواهید حرفه آشپزی را به صورت علمی ادامه دهید باید وارد عرصه هنر شوید. دانشگاه علمی کاربردی یک محدوده بدون کنکور ارائه می دهد که می توانید در این رشته تحصیل کنید.

توانایی انجام وظایف آشپزی

سرآشپزهای موفق مهارت های تجاری و ارتباطی و همچنین توانایی تهیه سفارشات، برنامه ریزی منوها و اطمینان از کیفیت غذا را دارند. این مهارت ها شامل موارد زیر است:

- استفاده از ابزارهای برش، پخت و پز و پخت را تجربه کنید

- آشنایی با انواع روش های پخت (گریل، کبابی و ...)

- توانایی انجام کلیه اقدامات پزشکی

- توانایی کار تیمی

- مهارت های ارتباطی بسیار خوب

- شرایط بدنی عالی و استقامت برای کار در شیفت های طولانی

- نکات خلاقانه و سرگرم کننده به روز و بهبود یافته است

- طعم و بوی خوبی دارد

- صلاحیت مدیریت زمان برای اطمینان از کارایی در پخت و پز و خدمات.

یک متفکر انتقادی

مزایا و معایب آشپزی

هر شغلی مزایا و معایبی دارد. مزایا و معایب سرآشپز در زیر آمده است:

فواید

این شغلی است که به شما امکان می‌دهد خلاقیت خود را ابراز کنید: آشپزها این آزادی را دارند که در مورد غذاها نوآوری و آزمایش کنند. به طور خلاصه، رئیسان می توانند در کار خلاق باشند. این آزادی است که بسیاری از متخصصان معمولاً در محل کار از آن لذت نمی برند!

حقوق و دستمزد جذاب در هتل ها و رستوران ها: سرآشپزها زمانی که در رستوران ها و هتل های معروف و محبوب کار می کنند حقوق بالایی دریافت می کنند. علاوه بر حقوق، آنها همچنین فرصت تعامل با مشتریان از سراسر جهان، کار با سرآشپزهای با استعداد و بسیاری موارد دیگر را دارند.

فرصت های شغلی بی شمار: سرآشپزهای ماهر همیشه مورد تقاضا هستند. کمبود فرصت های شغلی چیزی نیست که باید نگران آن باشند!

فرصت های عالی برای خوداشتغالی: به غیر از اشتغال منظم، فرصت های خوداشتغالی زیادی برای آشپزها وجود دارد. آشپزهای ماهر می توانند به راحتی با ارائه یک مکان مناسب کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

مضرات آشپزی

جدا از مزیت های جذاب آشپزی، معایبی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

ساعات کاری طولانی و غیر قابل پیش بینی: این یک کار 9-5 با ساعت ثابت نیست! سرآشپز باید مایل باشد ساعات بیشتری کار کند. ملاقات با سرآشپز حتی در روزهای تعطیل غیرمعمول نیست.

دستمزد پایین در بیشتر موارد: در قسمت بالا در مورد نحوه دستمزد خوب آشپزها صحبت کردیم. اما وقتی صحبت از سرآشپزهای کمتر شناخته شده به میان می آید، دستمزد اغلب ناشناخته است! حتی بسیاری از سرآشپزها به ساعات طولانی کار می کنند. و حقوقی که در ازای آن می گیرند به هیچ وجه قابل توجیه نیست!

شرایط کاری دشوار: سرآشپزها تجارت خود را در شرایط و محیط های آزمایشی انجام می دهند. خطرات رایج آشپزخانه شامل دود، آتش سوزی و ابزار تیز است. بی احتیاطی اغلب منجر به آسیب می شود.

کار فیزیکی و ذهنی: سرآشپزها ساعت های طولانی می ایستند. ایستادن بدون استراحت هم کار آنهاست. علاوه بر آن ساعات کاری طولانی، شما شغلی دارید که انرژی شما را مصرف می کند.

بازار کار آشپزی

سرآشپزها در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند. آنها بر تولید مواد غذایی در مناطق خدمات غذایی نظارت می کنند. آنها می توانند در رستوران ها، خانه های خصوصی، رویدادها و هتل ها کار کنند.

می توانید خودتان در خانه آشپزی کنید و درآمد کسب کنید. در شرایط کمی پیشرفته تر، اجاره پارکینگ یا سوئیت می تواند وعده های غذایی را در یک محیط پذیرایی ارائه دهد. اگر مهارت های آشپزی خوبی داشته باشید، قطعا به عنوان آشپز در یک رستوران با حقوق خوب استخدام خواهید شد.





:: بازدید از این مطلب : 1870
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : اخبار رسمی
ت : چهار شنبه 1 آذر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');